Doorway
Markkinoinnin ja myynnin automaatio, WordPress-verkkosivut
Vahvaa nousua nosto-oville
Doorway valmistaa, asentaa ja huoltaa kuluttajille ja teollisuuteen suunnattuja nosto-ovia. Yritys haluaa tuottaa asiakkailleen arvoa ja kokonaisvaltaisen palvelun, ei pelkkää autotallin tai teollisuushallin ovea. Siksi Doorway hoitaa itse ovensa aina niiden tuotannosta asennukseen ja huoltoon.
Doorway erottuu rohkeasti kilpailijoistaan ja uskoo, että laadukkaasta tuotteesta ja palvelusta kannattaa maksaa. “Haluamme tehdä nosto-oven valinnan ja ostamisen asiakkaalle mahdollisimman helpoksi. Meidän asiakkaiden ei tarvitse itse tietää nosto-ovista mitään”, Doorwayn myynti- ja markkinointijohtaja Olli Junes kertoo.
Askeleet nosteen taustalla
Buorren toteuttamat brändi- ja verkkosivu-uudistus sekä digimarkkinoinnin pystyttäminen olivat askeleita Doorwayn matkalla kohti nykyaikaista tapaa myydä sekä kohdata asiakas paikasta riippumatta, asiakkaalle parhaiten sopivalla tavalla. Tehokkaalla digimarkkinoinnilla haluttiin tasata myyntiä koko vuodelle, sillä aikaisemmin sekä myynti että asennukset painottuivat raskaasti kesälle ja syksylle, kun taas talvisin oli hiljaista. Brändin haluttiin huokuvan laatua, jota Doorway asiakkailleen tarjoaa.
Doorwayn uuden sivuston koodauksesta vastannut Lauri Kuparinen kertoo, että sivustossa käytettiin Buorren omaa WordPress-teemaa, jonka moduulit tekevät sivustosta helpon päivittää ja sivusto skaalautuu erinomaisesti. Tämän lisäksi verkkosivut valjastettiin heti alusta asti vahvasti liidintuotantoon. Yhteydenottoja haluttiin paljon lisää, joten erilaisia yhteydenottotapoja lisättiin sivuille läjäpäin.
Datan johdolla, inhimillisellä otteella
Sivuston konversio-optimointia on tehty sivuston julkaisun jälkeen ripeässä tahdissa. Kun esimerkiksi todettiin, että yli puolet kävijöistä surffaa mobiililaitteella, lisättiin mobiiliystävällisiä, matalamman kynnyksen yhteydenottotapoja. CTA-nappuloiden tekstien tehoa on varmistettu A/B-testauksella, ja chatbot lisättiin tarjoamaan kävijälle apua oven valinnassa ja tarjouspyynnön jättämisessä.
Digimarkkinoinnin asiantuntija Johannes Halminen on testaamalla ja analysoimalla optimoinut mainonnat toimimaan mahdollisimman tehokkaasti. “Dataan on luotettu, ja budjettia on allokoitu sinne, missä se toimii parhaiten. Doorwayn itsensä asettamat konkreettiset määrälliset tavoitteet ja konversion arvo ovat ohjanneet tekemistä. Niiden avulla mainontaa on voitu optimoida sitä tavoitetta kohti.”
Tulokset puhuvat puolestaan
Doorwayn ja Buorren yhteistyö alkoi loppukesästä 2020 brändiuudistuksella ja markkinoinnin strategisessa suunnittelulla. Uudet verkkosivut julkaistiin joulukuussa, ja digimarkkinointikoneisto saatiin rullaamaan täydellä teholla kevättalvella 2021. Sen jälkeen liidintuotantoa on välillä jopa jouduttu himmailemaan laittamalla kampanjat tauolle, jotta Doorwayn myyjät ovat ehtineet palvella saapuneet liidit. Yksittäisen iidin hinta on pudonnut kolmannekseen viime vuoden keskiarvosta, ja liidien määrä kasvanut 2,5-kertaiseksi.
Doorwayn digimarkkinoinnin menestyminen on ollut mahdollista, koska Doorway on samanaikaisesti uudistanut koko myyntistrategiansa, osin korona-ajan etämyyntiin siirtymisen sanelemana. Uuden myyntitavan ansiosta merkittävä osa liideistä konkretisoituu kaupaksi. “Olemme irtautuneet alan perinteisestä tavasta toimia”, summaa Doorwayn myynti- ja markkinointijohtaja Olli Junes.