In the project, carried out in spring 2021, the emphasis was on ABB's need for a recognizable and easy-to-read brochure that clearly explains the EU Ecodesign regulation rules for motors and drives. The trend for product brochures is clearly shifting towards more interactive solutions due to digitalization and environmentally friendly trends – the printing of brochures on paper is becoming a thing of the past, with more modern digital solutions taking their place.
Buorre's role in the project was to design, format, and create, together with the content producer, a digitally easy-to-read yet informative product brochure that can be distributed as a lightweight PDF file, supporting marketing and sales instead of using heavy file packages. The brochure is easily downloadable from ABB's website, can be sent as an email attachment, and can ultimately be saved to personal files if desired.
Eila Nyman, Head of Product Marketing, IEC LV Motors, ABB Motion
Interaktiivisen esitteen vaakaformaatti toimii erinomaisesti tietokoneella ja mobiilissa. Asettelultaan se on ilmavampi kuin perinteiset painetut esitteet ja interaktiiviset elementit auttavat lukijaa jäsentämään kokonaisuutta sekä kiinnittämään huomiota oleellisimpiin yksityiskohtiin. Kokonaisuus on visuaalisesti näyttävä ja käyttäjäkokemus on loppuun asti hiottu.
ABB IEC LV Motorsin loppuasiakkaiden tarpeet huomioiva esitetoteutus on kerännyt tyytyväistä palautetta yrityksen myyntiorganisaatiosta: myyjät voivat joustavasti käyttää digitaalista esitettä työssään muiden työkalujen ohella. Pilottiprojekti saa jatkoa – ABB:n moottoriesitteiden ja myös muiden ABB:n yksikköjen esitteiden suunnittelu ja tuotanto jatkuvat.
Kaipaisivatko yrityksenne esitteet vastaavaa toteutusta? Ota yhteyttä juha.huhta@buorre.fi ja jutellaan lisää.
Order our newsletter. We will inform you about our latest projects and hottest trends of the 3D-world