Specialty Bolt & Screw
Markkinoinnin ja myynnin automaatio, Markkinoinnin strategiat, WordPress-verkkosivut
Strategisella suunnanmuutoksella nosteeseen
Ainutlaatuisten palveluidensa, tuliterän verkkosivuston ja osuvien markkinoinnin toimenpiteiden avulla Specialty Bolt & Screw on valmis valloittamaan globaalit markkinat.
Strategia
Toimitusketjujen hallinnointiin erikoistuneen Specialty Bolt & Screw:n (SBS) ja Buorren yhteistyö on ollut hedelmällistä. Yhteisenä päämääränä on kasvattaa SBS:n liiketoimintaa ja tehdä yhdysvaltalaislähtöinen yritys tunnetuksi kansainvälisesti. Uuden verkkosivun lanseeraus sekä HubSpot-alustan toiminnallisuuksien hyödyntäminen ovat olleet ensiarvoisen tärkeitä askeleita globaalin tunnettavuuden rakentamisessa.
Uutta kulmaa on haettu myös strategisella markkinoinnilla ensi kertaa SBS:n historiassa. Yhteistyön keskiössä on myös ollut toive lyhentää ja automatisoida myyntiprosesseja.
“Juttelimme yhtä aikaa Buorren sekä useiden yhdysvaltalaistoimistojen kanssa. Buorre oli ainoa digitoimisto, joka aidosti ymmärsi SBS:n globaalin luonteen. Olin vaikuttunut Buorren tiimin tarkkuudesta sekä tavasta ajatella”, kiteyttää Keith Underwood, SBS:n VP Business Development.
Luova idea
Koska SBS:n palvelutarjonta on laaja, Buorren tiimi halusi tuoda mahdollisimman paljon selkeyttä verkkosivujen suunnitteluun ja käyttäjäpolkuihin. Kun potentiaalinen asiakas vierailee SBS:n verkkosivuilla, heti kättelyssä selviää se, miten SBS voi auttaa juuri häntä ja mitä arvoja yritys edustaa.
Moderni, innovatiivinen verkkosivun ilme luotiin uusien kuvituksien sekä videoiden kanssa. Brändielementit väreistä fontteihin tukevat ammattimaisemman ja asiantuntevan imagon rakentamisessa. Samat elementit toistuvat brändi-ilmeen mukaisesti eri markkinointi- ja myyntimateriaaleissa.
Toteutus
Myynnin ja markkinoinnin toimenpiteet kartoitettiin ja niiden pohjalta rakennettiin uudet suuntaviivat molempien kehittämiseksi. Toimintatavat sekä tavoitteet myös huomioitiin uuden verkkosivun suunnittelussa. Buorren teemaa noudattava WordPress-pohjainen verkkosivu sekä HubSpot-integraatio skaalautuvat sulavasti yrityksen tarpeisiin nyt ja vielä vuosien päästäkin.
Jotta globaali yleisö kuulisi SBS:n palveluista, askelmerkit olivat yhteistyössä selkeät. Asiakkaiden segmentointi ja profilointi sekä asiakaspolkujen kartoitus johtivat markkinoinnin strategian sekä vuosikalenterin luomiseen. Myynnin prosessien ja automaatioiden rakentaminen olivat osa kokonaisuutta.
Tulokset
“Buorren tiimin kanssa oli ammattimaista ja mukavaa työskennellä: he pitivät meidät prosessissa ajallaan ja tehtävien tasalla. Yhteistyö on ollut saumatonta ja olemme päässeet myös haastamaan toisiamme”, toteaa Keith Underwood, SBS:n VP Business Development.
Verkkosivuston julkaisun jälkeen sivuille suuntautuneen liikenteen määrä on kasvanut ja digimarkkinoinnin avulla Buorre on pystynyt varmistamaan, että vierailijat ovat SBS:n kannalta relevantteja. Vahvemman, tunnistettavamman brändin avulla SBS pystyy sitouttamaan yleisönsä sekä Yhdysvalloissa että kansainvälisestikin.

