UX design

Verkkopalveluiden suunnittelu ja toteutus

UX design luo arvoa ja merkityksellisyyttä

UX design eli sivuston käyttäjäkokemussuunnittelu on monen osan summa: sen avulla varmistamme, että kokonaisvaltainen asiakaskokemus on huomioitu verkkosivuillasi tai verkkokaupassasi. UX ottaa huomioon sen, että asiakkaastasi tuntuu juuri oikealta.

Mitä saat meiltä?

UX design lähtee asiakaspolun, tarpeiden ja sivuston liiketoiminnallisten tavoitteiden määrittämisen pohjalta. Käyttäjäkokemussuunnittelu on keskeinen osa jokaista verkkosivu- ja verkkokauppaprojektiamme: se on käyttäjän kengillä kävelyä ja polun tekemistä helpoksi kulkea. Tienristeykset rakennetaan ja polulle asetellaan tienviitat – sinun asiakkaasi eivät turhaudu, eksy tai pety seikkaillessaan sivuillasi.

Buorren suunnittelijat eivät toteuta käyttäjäkokemussuunnittelua pelkän arvailun varassa, vaan suunnittelu pitää sisällään laajempaa käyttäjätutkimusta, testausta ja pidemmän aikavälin kokeilua esimerkiksi asiakaspolkujen osalta. Suhtaudumme intohimolla vuorovaikutusten tulkintaan ja asiakkaiden toiveiden hahmottamiseen.

Meillä työ tehdään data edellä: mittaamme, testaamme, ja optimoimme käyttäjäkokemusta jatkuvasti. Rakennamme polut verkkosivuillesi ja verkkokauppaasi, ja tuemme käyttäjän matkan tekoa myös tarvittaessa sopivilla sisällöillä, lämpimällä vastaanotolla, kuulluksi tulemisella ja jopa kiitoskortin lähettämisellä perästä. Haluamme, että asiakkaasi viihtyvät palveluidesi äärellä ja jokainen polun mutka tuntuu merkitykselliseltä.

Verkkopalveluidesi käyttäjäkokemus vaikuttaa suoraan syntyvään brändikokemukseen ja mielikuviin: nämä taas vaikuttavat suoraan tuloksiisi. UX design on laajemmassa kuvassa keskeinen kassavirran vauhdittaja – siksi fokusoimme käytettävyyden, saavutettavuuden, latausnopeuden ja suorituskyvyn hiomiseen huippuunsa.

Kulmakivet UX-suunnittelulle:

 

  • Vuorovaikutuksen lisääminen

  • Asiakaspolkujen fiksu rakentaminen

  • Saavutettavuuden varmistaminen

Tarvisitteko näkemystä käyttäjäkokemuksen kehittämiseen? Laita vain viestiä ja aloitetaan keskustelu!

Käyttäjäkokemussuunnittelu Buorren tiimin kanssa

 

Tarpeiden tunnistaminen

Askeleet kohti parempaa käyttäjäkokemusta starttaavat liiketoimintasi syvällisellä tuntemuksella.

Täysin uuden verkkopalvelun rakentamisen yhteydessä aloitamme asiakaskokemuksen kartoituksen puhtaalta pöydältä taustatutkimuksen myötä. Kartoitamme yrityksesi asiakasprofiilit iästä sukupuoleen sekä sen, miten he toimivat digitaalisissa ympäristöissä. Vanhan, olemassa olevan verkkoympäristön osalta käyttöliittymän vuorovaikutusten ja konventioiden kartoitus ovat suunnittelijoidemme ensiaskel.

 

Mallinnus 

Nojaamme laadukkaisiin metodeihin ja osallistamme sinut sekä loppukäyttäjät tarpeen mukaan kokonaisuuden rakentamiseen. Muodostamme käyttäjäpolkuja, rakennekaavioita ja muita havainnollistamisia siitä, miltä uuden verkkopalvelun rakenne voisi ja pitäisi näyttää. Mukana mallinnuksessa kulkee vahvasti UI-suunnittelu.

 

Jatkuva testaaminen ja optimointi

Testaaminen eri käyttäjäryhmien välillä sekä palvelun teknisten ominaisuuksien testaaminen ovat vankka osa suunnitteluprosessia: käytettävyyden, hyvän latausnopeuden, ja palvelun ympäristön suorituskyvyn testaamiset ovat tekemisemme keskiössä. Testaamisdatan avulla hiomme verkkopalveluistasi timanttisia.