Blogi
Tuo tuotteesi ja palvelusi elävämmin esiin
Tiesitkö, että ihmisaivot kiinnittävät huomion liikkuvaan kuvaan aivan luonnostaan? Kun havaitsemme liikkuvaa kuvaa, aivomme kehottavat silmiämme seuraamaan liikettä vaistonomaisesti. Tämä evolutiivisesti ihmisen selviytymisessäkin avainasemassa ollut taito avaa mahdollisuuden luoda kiinnostavaa sisältöä virtuaaliseen ja fyysiseen ympäristöömme.
Elävää kuvaa voi tuottaa esimerkiksi kuvaamalla fyysistä ympäristöä tai luomalla 3D-mallin digitaalisessa ympäristössä ja animoimalla sitä. Viimeistellyn elävän kuvan tuotanto saattaa olla kallista ja aikaa vievää. Tarvittavaan lopputuotokseen voidaan päästä animaation keinoin nopeammin sekä kustannustehokkaammin. 3D-animaation toteutuksen vahvuutena on lähes rajaton valikoima kerronnan kohteen, kamerakulmien, valojen sekä ympäristön muokkaamisessa toiveiden mukaiseksi.
Kustannustehokkuus: menneen, nykyisen ja tulevaisuuden trendi
Moderni 2020-luvulla toteutettu 3D-animaatio eroaa ensimmäisistä 1950-luvun kieppeillä tuotetuista animaatioista lukemattomilla tavoilla. 3D-animaation kehitys on ollut nopeaa ja mielenkiintoista suurten teknologisten harppausten ansiosta. Tietokoneiden tehon lisääntyessä ja ohjelmistokehityksen mukanaan tuomien mahdollisuuksien avulla luodaan tilaa parantaa 3D-ohjelmistoja kiihtyvällä tahdilla. Näin ohjelmistojen tehokkuus ja ominaisuuksien määrä lisääntyvät nopeasti.
Erinomainen esimerkki ensimmäisistä 3D-animaatiota hyödyntäneistä elokuvista on 1982 julkaistu Walt Disneyn Tron. Elokuva oli aikanaan suuri taloudellinen menestys. Tron saavutti 28 miljoonan dollarin tuoton vain arvioidulla 17 miljoonan dollarin kustannuksella. Vaikka kyseinen elokuva voitaisiin tuottaa nykyisin erilaisilla tekniikoilla ja laadukkaammin, yksi asia on pysynyt samanlaisena: animaatiota voidaan tuottaa kustannustehokkaasti.
Uskomattomimpia ominaisuuksia uusimman sukupolven renderöintiohjelmissa on 3D-malleista kehitettävien 360 astetta käännettävien tuotekuvien luominen. Kykenemme toteuttamaan kohtuuhintaisia interaktiivisia tuotekuvia, joita käyttäjä pystyy zoomailemaan tai jopa pyörittämään selaimessa. Kuvaan sisäänrakennetun ominaisuuden avulla käyttäjä voi katsoa haluamistaan toiminnoista interaktiivisia animaatioita ja saada entistä paremman asiakaskokemuksen. Verkkokauppoja mullistava tekniikka on arkipäivää jo nyt, mutta vahvemmin vielä tulevaisuudessa.
Tyyli on vapaa! Ja visuaalisuudeltaan uskottava
Tyyliltään erilaisia 3D-animaatioita fotorealistisesta sarjakuvamaiseen on rajattomasti. Tyylien monimuotoisuuden avulla 3D-animaatiota voidaan hyödyntää lukemattomissa kohteissa, kustomoidusti tarpeen mukaan. 3D-animaatio on levinnyt valtavasti ja näinä päivinä sitä voi nähdä urheilulähetyksistä musiikkivideoihin.
3D-animaatioilla pystytään esittämään vaikeasti ymmärrettäviä asioita kuten monimutkaisen laitteen toimintaa, avaruusjätteen muodostumista tai vaikkapa markkinoimaasi digipalvelua helposti ymmärrettävästi. Verrattaessa graafisiin käyttöohjeisiin tieto on helpompi sisäistää ja se on nopeammin esitettävissä. 3D-animaation ulkoasua hiomalla siitä saadaan kaunista ja tyylikästä markkinointimateriaalia, joka vetää katseen puoleensa. Vaistomme ohjaavat meitä luonnostaan uppoutumaan animaatioiden visuaaliseen tarinankerrontaan.
Kädenjälki ja teknologia edellä
Buorren designtiimin voimin rakennamme suuriakin 3D-kokonaisuuksia ja renderöimme tyylikkäitä tuoteanimaatioita. Hallitsemme nimittäin useita animaation eri tyylejä ja pystymme muokkaamaan animaation ulkoasua vaivattomasti. Tämän lisäksi tiimimme on aina ajan tasalla ja teknologisten innovaatioiden äärellä. Uusimpien työkalujemme avulla pystymme myös toteuttamaan verkkosivulla toimivaa interaktiivista 360-asteisia tuotekuvia, jotka sisältävät interaktiivisia animaatioita.
Mikäli sinulla on jo valmiiksi kuvattua materiaalia, joka kaipaa kulman terävöittämistä ja elävöittämistä: ota tiimimme yhteys. Yhdistämällä kuvattua ja digitaalisesti luotua materiaalia voimme selkeyttää videon viestiä ja luoda kaipaamaasi tunnelmaa. Tätä animaation yhdistelmää käytetään usein markkinointimateriaaleissa ja ohjevideoissa – miksei myös sinunkin omassasi?
Toteutettaisiinko teidän yrityksellenne animoituja markkinointimateriaaleja, teknisiä tuotevideoita tai vaikkapa interaktiivisia 360-asteisia tuotekuvia? Ota yhteyttä laittamalla viestiä ja aloitetaan ideointi!